Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Kendermagos

2021. február 09. - Virágh Krisztina

Nyár volt! Persze ez egy teljesen más nyár volt mint bármikor máskor. Már jobban éreztük magunkat a bőrünkben, volt egy kis remény, hogy visszaáll a világ a régi pályájára. Ugyan munka sehol, a munkanélküli is lejárt (nem mintha azzal előrébb lettem volna), de legalább meleg volt és nem volt karantén.

34_kender-hdr_kicsi.jpg

Július elején feldobta nekem a Facebook a Kenyérlelke fesztivált. Konkrétan azt a posztot, hogy indul a regisztráció a fesztiválra az otthonsütő kategóriában. Nagyon szeretem ezt a fesztivált, voltunk kint sokszor korábban. Szeretem a környezetet ahol van (itt a szomszédban a MOM művháznál), szeretem a hangulatát, azt hogy kicsi, barátságos és igényes. Eddig mondjuk sosem a kenyerek miatt mentünk, hanem az összes többi program miatt. Koncertek, jó borok, sörök és ételek. Ráadásul itt van egy ugrásra és még taxira se kell költeni hazafelé.

Na most 2020. nyarán teljesen más indokból mentünk a fesztiválra.

Az úgy volt, hogy egy hirtelen jött gondolatot követően beneveztem a fesztiválra az otthonsütők között, méghozzá azon belül pedig két kategóriában. Az egyik a főkategória volt a fehér- félbarna kenyér a másik pedig a kendermagos kategória volt. Soha életemben ilyet nem csináltam korábban. Most valami fura érzés kerített hatalmába. Mindenki dicséri a kenyereimet, sokan nagyon szeretik....akkor miért ne mérettetném meg magam! Azt hiszem életem legjobb exhibicionista döntése volt.

Ekkor kezdetét vette egy véget nem érő edzőtábor. Felkészülés a fesztiválra. Kutattam a jó recepteket. Sütöttem a kenyereket agyba-főbe, orrba-szájba. Kóstoltunk, teszteltünk, kísérleteztem.

img_0404.jpg

Ezt a nagy igyekezetet megszakította egy nyaralás. 13 nap kenyér detox! Ennyi ideig nem sütöttem kenyeret. Furcsa volt 3 hónap után elszakadni a kovásztól. Mire hazaértünk addigra azért voltak már elvonási tüneteim is. Kicsit remegő kézzel vettem ki a magára hagyott kovászomat (Dzsennikét) a hűtőből. De szerencsére jól bírta a mellőzést. Minden rendben volt vele mikor újra munkára fogtam.

Andi és Kriszti az én legkedvesebb mentoraim lelkesen kóstolták a kísérletezéseim eredményét. Ők azok akik értékelték a próbálkozásaimat, véleményezték a fogyasztói oldalról és teszik ezt állati lelkesen mind a mai napig. Támogatásuk nagyon fontos szerepet játszott abban, hogy ma hol tartok és merre felé haladok. Nem hiszem, hogy ezt valaha meg tudom hálálni nekik.

A történet egészen augusztus 10.-ig teljesen idilli. Szépen sütögetem a kenyereket, eldöntöttem már, hogy mi lesz a tuti recept mind a két kategóriában. És ekkor beütött a "ménkő", vagyis egyszer csak "megvilágosodtam". Rájöttem, pontosabban szembesültem azzal, hogy a kendermagos kenyér mit is jelent. Krisztike fejében a kendermagos kenyér az egy szupi magos kenyér, mindenféle izgi magokkal dúsítva.

De ez rohadtul nem volt párhuzamban a valósággal. Ugyanis egy véletlenül elcsípett posztból kiderült számomra hogy a kendermagos kenyérbe konkrétan KENDERMAGOT kell tenni. Bakker, ezt miért nem mondta nekem senki. Teljesen lepadlóztam! Tessék, kuka az összes elképzelés. Pánik! Mi az a kendermag? Hol lehet kapni olyat? Hogy néz ki? Milyen az íze?

8b3e6127-7fe9-4370-b5eb-982cdf791fac.JPG

Az biztos, hogy 43 évesen azzal kellet szembesülnöm, hogy nem megy az értő olvasás.....folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr8216421578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása