Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

2 év - avagy miért Némi kenyér a Némi kenyér

2023. április 16. - Virágh Krisztina

Újra április! Újra eltelt egy év. Idén már a második születésnapját ünnepli a Némi kenyér. Kicsit csodálkozom! Kimondva olyan kevésnek tűnik, de megélve viszont mennyi minden történt. 

60a490f3-53ba-46d5-8d08-cd56ca3c7bf3.jpeg

Őszintén szólva nem terveztem nyitáskor semmit azzal kapcsolatban, hogy milyen hosszú életű lehet ez a kis pékség. A mai világban talán nem is meglepő, hiszen leszoktunk a hosszú távú tervekről. Az a biztos, hogy semmi sem biztos. Ma már az is meglepő, ha van egy ilyen kisbolt ami fél év múlva is még nyitva van. Igen! Nyitva vagyok, üzemelek és tervezgetek. Gyártom a kenyereket, kalácsokat és kakaós csigákat. Mert szeretem a folyamatot, ahogy kenyér születik a kezem alatt lisztből és vízből. Imádom a pillanatot amikor átadhatom a vevőimnek a rendelésüket és váltunk pár szót arról, hogy milyen az idő, vagy megkérdezem a 2 éves Zsófitól, hogy mit szól az újszülött kistesóhoz, esetleg megbeszéljük, hogy ki hova tervezi a nyaralást. Emberi kapcsolatok alakulnak, önkéntelenül is tudunk egymásról pár apró dolgot. Tudod ki készítette és tudod ki fogyasztja. Igazi kis közösséggé formálódunk. Kisközösségi pékség! Ez is van kiírva az oldalamon.

img_5661.jpeg

A 2022-es év is sok munkával telt. Elindítottam a kovászos kenyér készítő workshopomat, ami rendíthetetlen sikerrel működik havi két - három alakalommal. Tavasszal mikor elindítottam nagyon tartottam tőle, hogy nem lesz jelentkező én pedig lehet, hogy nem is fogom magam jól érezni ebben a szerepben. Nagyon kellemes meglepetés volt mikor meglepő gyorsasággal teltek be a meghirdetett időpontok. És persze én is élveztem minden pillanatát a tanfolyamoknak, főleg amikor láttam a résztvevők őszinte örömét és rajongását a "csoda" láttán, amikor kenyér született a kezük által. 

img_5877.jpeg

A Kenyérlelke Fesztiválon való részvétel is újabb díjat eredményezett: Fehér- félbarna kenyér kategória III. helyezett! Azt hiszem elégedett lehetek magammal! Háromszor indultam el a versenyen és mind a három alakalommal díjat nyertem. 

img_6525.jpeg

Idén tavasszal elindult a házhozszállítás is, valamint bekerültem a Magyar Konyha magazinba, mint olyan pékség ahova "érdemes minőségi pékáruért indulni".

Na de miért Némi kenyér a Némi kenyér? A nyitáskor meg voltam győződve arról, hogy majd mindenki meg fogja kérdezni, hogy miért választottam ezt a nevet. Na, így nem lesz nekem soha ötösöm a lottón. Jelentem senki, de senki nem kérdezte meg tőlem, hogy mi vitt engem erre a név választásra. Bevallom kicsit csalódott is voltam. De most viszont akkor is leírom, ha nem is kérdezte senki. ( Lehet, hogy csak nem merték megkérdezni?!)

Sokat agyaltunk a barátaimmal a névválasztáson, születtek a vadabbnál vadabb ötletek, néhány példa: kerek-perec, kenyeres-talpas, kovászoló, kovászvirág.... Mentségünkre legyen mondva, hogy az ötletelés közben fogyott a bor és a pálinka is rendesen. Sajnos arra már nem emlékszem, hogy kinek az ötlete volt a Némi kenyér, de az biztos, hogy én vadul tiltakoztam, hogy nem akarom ennyire személyessé tenni a nevet. Hogy miért személyes? Hát azért mert az én becenevem gyerekkorom óta az, hogy NÉMI. Ugyan ennek a szónak van értelmezhető jelentése is ami egy kicsit enyhített a tiltakozásomon.

A némi szó jelentése: "1. Egy kevés; kis mennyiségű (személy, tárgy, dolog); rövid (idő), kis tömegű (tárgy). 2. Régies: Kisebb jelentőségű, kevésbé fontos (állás, ügy, tennivaló)." Ez így passzol is az én kis műhelyemre.

Arra viszont tisztán emlékszem, hogy a 4-6-os villamoson utaztam amikor beugrott a következő két mondat: Az élethez kell némi kenyér! A boldogsághoz kell némi kenyér!

d7d20386-4bcb-4ebc-a482-e175201a54b6.jpeg

Szóval azt hiszem ennél a résznél adtam be a derekam és fogadtam el azt, hogy a nevem is szerepeljen a cégéren.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr1418103810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása