Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

OMG, Nutella illata van!

Mogyorós-csokis cookies

2018. január 30. - Virágh Krisztina

Elkapott a sütési "láz"! Olyan régen akartam már megcsinálni ezt a kekszet is, de valahogy mindig tologattam, halogattam. Fogalmam sincs hogy vajon miért. Tilda (a coach) szerint ezt fejtsem meg! Miért nem csináltam meg eddig és most hirtelen meg miért? Mindig ilyen "könnyű" feladatokat szokott ám adni. Aztán most egyszer csak dobbantottam egyet, hogy zöldségnap ide vagy oda én márpedig kekszet sütök. Szerencsére volt itthon minden! A csajokat (a lányaim) is bevontam a melóba, a kicsi kifejezetten várja, hogy feladatokkal lássam el és segíthessen nekem. Nagyon cuki ahogy sürög-forog körülöttem, hasonlít valakire! Na vajon kire?:D Az eredmény valami isteni lett. Tényleg nutella illata van!!! Valami káprázatos. Egy gramm nutella sincs benne. Na jó fincsi mogyoró és csokoládé az van benne, ami ugye a nutella alapja, de hát akkor is. A kekszes dobozt nyitogatom sutyiban és illatmintát veszek belőle mikor sóvárgok egy kis édesség után. Valószínűleg a mogyoró a titka, nagyon jó minőségű mogyorót vettem a piacon (nem bolti zacskósat használtam), ami már csak úgy nyersen ropogtatva is nagyon finom volt. Az a kis pirítás pedig kihozta belőle a maximumot.

 hazelnuts-1125x735.jpg

Hozzávalók 40-50 db-hoz:

  • 17,5 dkg puha vaj
  • 25 dkg barnacukor
  • 1/4 tk só
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • 15 dkg pirított darált mogyoró
  • 17,5 dkg finomra vágott étcsokoládé

A vajat habosra keverjük a cukorral, sóval és a vaníliás cukorral, majd egymás után hozzákeverjük a szoba-hőmérsékletű tojásokat. A lisztet a sütőporral és a pirított darált mogyoróval (már ekkor gyanús volt az illata, hogy ebből valami jó lesz, de ekkor még nem tudtam, hogy ennyire szuper lesz a végeredmény) és a felaprított csokoládét elkeverjük, majd a vajas masszához adjuk. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A tepsiket kibéleljük sütőpapírral, majd diónyi golyókat formázunk a tésztából. A golyókat 3-4 cm távolságra helyezzük egymástól és kilapítjuk a kezünkkel úgy, hogy kb. 1 cm vastag korongokat kapjunk. Az előmelegített sütőbe kb.10 perc alatt világosbarnára sütjük.

img_1825.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr2413614823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása