Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Csoki és mogyoróvaj

Ropogós mogyoróvajas szelet

2018. március 01. - Virágh Krisztina

Nemrég rátaláltam egy norvég blogra, ahol csodás édességekre leltem. Igen ám, de sajnos a receptek, többszöri próba után sem tűntek "tökéletesnek". Nem úgy nézett ki, nem olyan volt az állaga, nem volt jó az arány. Engem rettenetesen idegesít az ilyen! Pláne, ha az alap koncepció nagyon csábító.

Ez volt a helyzet ezzel a mogyoróvajas szelettel is. A tetején a csoki nagyon nem volt jó ízű, az alján pedig a corn flakes réteg egyszerűen szeletelhetetlen volt. Az összhatás pedig jó lehetett volna, de a szeletelés utáni kinézete vállalhatatlanná tette.

Nem hagyott nyugodni a helyzet. Gondoltam, megpróbálom egy kis átalakítással "fogyaszthatóvá" varázsolni ezt az alapvetően nagyon fincsi nyalánkságot. Jelentem sikerült!

img_2041.JPG

 

Hozzávalók:

Az alap:

  • 10 dkg corn flakes
  • 14 dkg cukor
  • 0,4 dl víz
  • 0,9 dl tejszín
  • 1/4 tk. só

Első lépésként készítünk egy sós karamell szirupot. A cukrot egy kisméretű lábosban a víz hozzáadásával folyamatosan kevergetve felolvasztjuk. Mikor teljesen elolvadt a cukor akkor hagyjuk, hogy közepes hőfokon forrjon a szirup, mely egy idő után aranybarnává karamellizálódik. Mikor szép barna a színe hozzáadjuk a tejszínt, óvatosan mert nagyon fog fröcsögni, és a sót. Jó alaposan elkeverjük, hogy szép egynemű karamellt kapjunk. Félretesszük egy kicsit hűlni. Közben kimérjük a corn flakes-et és a kezünkkel átmorzsoljuk, hogy kisebb szemcsés legyen az alap. Majd egy 19x21 cm-es tálat kibéleltem sütőpapírral. A kissé kihűlt, de még kellően híg karamell szirupot összekeverem a morzsolt corn flakes-szel és a kibélelt formába öntöm, majd egyenletesen eloszlatom és lelapogatom a ropogós réteget. Félretesszük és elkészítjük a következő réteget.

img_2030.JPG

Mogyoróvajas réteg:

  • 35 dkg mogyoróvaj
  • 25 dkg tejcsokoládé

Nagyon egyszerű a dolgunk, a két alapanyagot egy tálba rakjuk, gőz fölött felolvasztunk és elkeverjük. Ezt a krémet a ropogós alapra öntjük és betesszük a hűtőbe min. 30 percre, hogy teljesen megkössön. Én crunchy mogyoróvajat használtam mert azt egy kicsit jobban kedvelem.

Csokoládé réteg:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 1,5 dl tejszín

A tejszínt felmelegítjük (épp ne forrjon), levesszük a tűzről és belerakjuk a feldarabolt étcsokit. Folyamatos keverés mellett a csoki szépen felolvad és ha már egynemű a masszánk akkor a kifagyott mogyoróvajas réteg tetejére öntjük és eloszlatjuk a felületén. Újra a hűtőbe tesszük addig amíg megdermed az étcsokoládés réteg a tetején.

Szeletelés előtt fél órával vegyük ki a hűtőből, úgy könnyebb lesz vágni. A ropogós alja így is morzsálódni fog egy kicsit, de lehet szeletelni!

 img_2044.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr8613707800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása