Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Kávés csokoládétorta, kávés csokoládémázzal

2018. május 27. - Virágh Krisztina

Úristen!!! Ennél jobbat már rég ettem! De tényleg! Csokoládé és kávé, hibátlan páros. Úgy képzelem, hogy ha a csokoládé és a kávé házasságot kötne akkor ők testesítenék meg az olaszos életérzést. Van benne tűz, lázadás, izgalom, vágyakozás, nyugalom, bujaság, otthonos melegség. Szóval ez a torta bitang jó és imádni való. Annak legalább is biztos aki szereti a kávét. Én nagy kávé rajongó vagyok, ezért nagyon bejött ez a süti! Szeretem a jó kávét, az ízét, csak úgy magában, max. egy kis tejjel. Reggel is két kávé kell ahhoz, hogy "betöltsön a softver" és elindítsam a napot. Ez a torta szezontól független, mert a csoki mindig jöhet.

img_2400.JPG

Torta hozzávalók: 28 cm-es tortaformát használtam, de lehet ez egy kisebb tepsi is, akkor kockákat vágunk belőle

  • 3 db tojás
  • 24 dkg cukor
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • 5 dkg olvasztott étcsokoládé
  • 27 dkg liszt
  • 2,5 tk. sütőpor
  • 3 ek. kakaó
  • 1 tk. só
  • 1,5 dl erős kávé

A sütőt kapcsoljuk be 180 fokra, a tepsi vagy tortaforma alját pedig béleljük ki sütőpapírral. Az egész tojásokat a cukorral és az olvasztott vajjal keverjük el, hogy egyenletes masszát kapjunk. Ekkor az olvasztott csokoládét is belekeverjük. Apránként hozzáadjuk a tojásos keverékhez a liszt, sütőpor, kakaó és só egyvelegét. A végén pedig beledolgozzuk a meleg kávét. A tésztát a formába öntjük és az előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük, ellenőrizzük tűpróbával. Majd hagyjuk hűlni a tortánkat.

img_2401.JPG

Kávés csokoládémáz:

  • 11 dkg porcukor
  • 12,5 dkg vaj
  • 10 dkg tejcsokoládé
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1-2 tk. vanília kivonat
  • 3-4 ek. erős kávé
  • csipet só
  • 2 dl tejszín

Az összes hozzávalót egy edénybe helyezünk és folyamatos keverés mellett összemelegítjük, pár percig főzzük. Gyönyörű állagú, fényes krémet kapunk. Ilyenkor még túl híg ezért hagyjuk kihűlni. A hűtőbe is berakjuk ahol 20 percenként átkeverjük, hogy gyorsabban hűljön.

Amikor már van egy kis tartása a krémnek, akkor beborítjuk vele a tortánk tetejét. Én most a szezonnak megfelelően eperrel díszítettem a tortát, de ez elhagyható.

img_2405.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr8614004994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása