Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Fűszeres csirkeszárny

A család kedvence!

2018. március 11. - Virágh Krisztina

A csirkeszárny egy elég megosztó étel! Valaki nagyon szereti, valakit pedig a gondolatától is kiráz a hideg. Tapasztalatból állítom, hogy ezzel a verzióval rávehető a megkóstolásra az is aki a csirkének ezt a részét eddig ki nem állhatta. Még az én két, állati válogatós gyerekem is megeszi (persze akkor a nem csípős verziót készítem). Továbbá nagy előnye, hogy különösebb macera és előkészítés nélkül, gyorsan elkészül. Minimum 1-2 óra pácolás kell neki, persze minél tovább csücsülnek a szárnyak a pácban annál ízesebb, és 1 óránál valamivel több a sütőben a tökéletesen puha húsú de ropogós bőrű állapot eléréséhez.

img_2113.JPG

Hozzávalók:

  • 1,5 kg csirkeszárny
  • 2-3 fej vöröshagyma
  • tetszőleges zöldség amit a sütőben a szárnyak mellé dobunk, most répa volt, de lehet paradicsom, paprika vagy el is hagyható

A pác:

  • 4-5 ek. ketchup
  • 2 ek. worcester szósz
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 ek. oregano
  • 1 ek. csípős darált paprika ( ezt kihagyom amikor a gyerekek is esznek belőle)
  • só, bors
  • 1 dl olaj

A csirkeszárnyakat pácolás előtt átnézzük és gondosan megtisztítjuk a maradék tollaktól, sajnos mindig akad egy pár ragaszkodóbb tollacska. A pác hozzávalóit én közvetlenül a tálba helyezett csirkeszárnyakra szoktam rászórni és önteni. Nem szeretek mosogatni ezért így megspórolok egy tálat amiben összekeverném a hozzávalókat. Mikor minden hozzávalót a szárnyakhoz adtam akkor kézzel összeforgatom az egészet (ez jó maszatos rész) és berakom a tálat a hűtőbe. Minimum 1-2 órára de ha lehet akkor akár egy éjszakára is. A pácolási idő elteltével a sütőt előmelegítettem 200 fokra, egy tepsibe öntöm a szárnyakat a páclével együtt, mellé negyedelem a hagymákat és a tetszőleges zöldséget. Alufóliával lefedve sütöm 45 percig, majd leveszem a fóliát és tovább pirítom amíg szép színt kap a bőre.

img_2109.JPG

Lehet hozzá mártogatósokat is készíteni. Mi most zellerchipset ettünk hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr7513730282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása