Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Egyen mindenki Székelykáposztát!

2018. február 04. - Virágh Krisztina

Tél van! Hideg, sötét és barátságtalan napok váltják egymást. A székelykáposzta az az étel ami képes egy kicsit jobb kedvre deríteni. Bár ez nem volt mindig így. Már bőven elmúltam 30 mikor először hajlandó voltam megenni. És akkor is csak azt amit én főztem. A mi családunkban a töltött káposzta volt a családi étlapon és az is csak karácsonykor (azért sem rajongtam). A székelykáposztával csak a menzán volt szerencsém találkozni. Ugyebár az nem az a "terep" ahol egy finnyás (de nagyon finnyás) kislány majd pont ezt az ételt fogja kipróbálni azzal a felkiáltással, hogy "Biztos finom mert jól néz ki, vagy jó az illata!". Hát, nem is nézett ki jól és az illata  sem volt kellemes. Tehát ez kimaradt. Az egész valahogy úgy történt, hogy egyik napról a másikra elkezdte piszkálni az agyamat, hogy ha én csinálom talán jó lehet. Motiváló volt, hogy a férjem nagyon szereti és ha kenyér nélkül esszük akkor nem is hizlal. Nem értek hozzá, de talán minimális C vitamin is maradhat a káposztában, de ha nem akkor is rostban mindenképpen gazdag ételről van szó. Füstölt hússal bolondítom meg és rántás helyett tejfölös habarással sűrítem.

szekelykaposzta.jpg 

Hozzávalók:

  • 50 dkg sertéslapocka
  • 25 dkg füstölt tarja
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 tk. pirospaprika
  • 1 kg savanyúkáposzta
  • 2-3 babérlevél
  • víz
  • 3 ek. tejföl
  • 1 ek. liszt
  • olaj vagy zsír

A lapockát és a füstölthúst felkockázzuk, én szeretem apróra kockázni nem bírom ha óriási darabokban van az ételben. Rá kell szánni az időt de szerintem így sokkal gusztább lesz a káposzta. A lapockát kb. 1,5 cm-es kockákra vágom a füstölt tarját pedig még kisebbekre. A vöröshagymát felaprítjuk és a zsíron (olajon) megdinszteljük majd jöhet hozzá a felaprított hús (mind a kétféle), fehéredésig pirítjuk, ekkor megszórjuk a pirospaprikával ( aki csípősen szeretné használjon azt és csemegével készítem) és felöntjük annyi vízzel ami pont ellepi a husikockákat. Miután felforrt kislángon főzzük. Tehát készítünk egy pörit füstölthússal. Kb 40-50 perc elteltével hozzáadjuk a savanyúkáposztát ( én nem szoktam kimosni a káposztát, de ha valaki nagyon savanyúnak találja az átmoshatja előtte, így kevésbé lesz savanykás az étel) amit előtte kicsit felaprítok, hogy ne legyenek benne spagetti hosszúságú szálak, mert az eléggé megnehezíti majd a kulturált fogyasztását. Az egészet felöntjük annyi vízzel épp ellepi és hozzáadjuk a babérleveleket, jól összeforgatjuk a húst és a káposztát, felforraljuk majd kislángon főzzük további 40 percig, vagy ameddig megpuhul a káposzta. Mikor puha a hús és a káposzta is akkor ízesítem sóval, de lehet, hogy egyáltalán nem kell hozzáadni egy grammot sem mert a káposzta és a füstölthús is sós. A tejfölt a liszttel és egy kis vízzel kikeverem majd a hozzáadom az ételhez, jól elkeverem és rottyantok  egyet rajt és kész is!

Ezt a mostani adagot a férjem 4 napig ette, én csak egyszer ettem belőle húsnapon!

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr9113631896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása