Senki nem mondta hogy 40 felett más az élet

Megtalálom az utam

Megtalálom az utam

Házi készítésű paradicsomsalsa

Ha elkészíted, soha többé nem veszel bolti salsát!

2018. március 23. - Virágh Krisztina

Szeretem a kicsit csípős ízeket, és ez végre egy olyan salsamártás, aminek nincs ecet- vagy konzervíze. Selymes és paradicsomos. Tényleg nem bírom a bolti salsákat. Én nem vagyok "bioanyu", de az biztos, hogy így megkíméljük a szervezetünket egy csomó fölösleges tartósítótól és ízfokozótól. Arról pedig biztosíthatok mindenkit, hogy az íze tényleg legalább 100-szor vagy 1000-szer jobb a készen kapható változatokhoz képest. Hidegen és melegen is isteni.

 4.jpg

Hozzávalók:

  • 1 doboz hámozott paradicsomkonzerv (jobb a darabolt)
  • 1 ek. sűrített paradicsom
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 0,5 dl fehérbor
  • fél tk. chilipehely (lehet friss chili is)
  • 1-2 tk cukor
  • 1-2 ek. olívaolaj
  • só, bors ízlés szerint

 

Az olívaolajon megfonnyasztjuk a felaprított vöröshagymát, mikor kellően megpuhult hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Mikor már érezzük a fokhagyma kellemes illatát felöntjük a fehérborral. Pár perc forralás után hozzáadjuk a paradicsomkonzervet, a paradicsompürét, a chilipelyhet (ízlés szerint lehet többet is rakni bele) és a fűszereket. A nagyobb paradicsomdarabokat fakanállal szétnyomjuk, ízesítjük cukorral és lassú tűzön sűrű mártássá főzzük. Ezek után csak várni kell, hogy meghűljön és már mártogathatunk is.

img_1858.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://megtalalomazutam.blog.hu/api/trackback/id/tr5513769588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása